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ホイールアライメントが走行性能に及ぼす影響に関するシミュレーションシステムの開発


ホイールアライメントが走行性能に及ぼす影響に関する
シミュレーションシステムの開発

西山修二
          

 ホイールアライメントの中でも、特に前後輪のトー角およびキャンバー角が自動車の走行安定性に及ぼす影響について、理論的に明らかにした。数学モデルにもとづきシミュレーションシステムを開発した。研究結果より,ホイールアライメントの最適値および設定方法を定めた。

キーワード:ホイールアライメント、走行性能、キャンバー角、トー角、シミュレーション



Development of Simulation System on Influence of Wheel Alignment
on Running Performance


Shuji NISHIYAMA

 Wheel alignment is shown how to assemble each part which composes the suspension and the steering wheel system in a car. The wheel alignment is composed by various angles such as caster, camber, and toe angle, SAI, included angle, rotation angle, set backing, geometrical drive axle, rear wheel cambers, and rear wheel toe angle. This research theoretically clarifies the influence of toe and camber angle of vehicle, especially the influence of both camber angle and toe angle on the running stability of a car is investigated numerically. We developed simulation system to be able to calculate the performance of car stability. And, we will introduce the best value of wheel alignment and thow to set up these of each wheel of a vehicle.

Key Words: Wheel Alignment, Running Performance, Camber Angle, Toe Angle, Simulation System

詳細をpdf形式にて御覧いただけます。ホイールアライメントが走行性能に及ぼす影響に関するシミュレーションシステムの開発.pdf(127KB)


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